Треба знаходити кращі способи залучення талантів, мотивувати співробітників і утримувати персонал.

 

Як часто hr, як професіонал з управління персоналом, замислюється про це?  А по суті, ключове ж питання, яке криється – в покращенні взаємодії.

 

Безумовно, залучення співробітників є одним із святих граальів HR. Не так давно  лідери HR почали досліджувати гейміфікацію для розвитку цього напрямку –  використання ігрової механіки (квести, головоломки тощо) у бізнес-контексті.

 

Компанії інтегрували гейміфікацію в операційні процеси. Опісля почали використовували її як стратегію цифрового маркетингу для залучення клієнтів, привернення уваги до продукту/послуги. Настала ера гейміфікації і в продажах. І що круто – вона добре інтегрується в будь-яку компанію, а то й більше – сприяє перетворенню CRM в більш сучасну річ.

 

Але зараз все ж повернемось до управління персоналом.

 

В останні роки, відділи кадрів почали використовувати методику гейміфікації, щоб залучати «своїх» людей.

Ford, Google, Disneyland, Microsoft, Cisco і Deloitte є одними з багатьох організацій, які запровадили гейміфікацію для підвищення ефективності бізнесу.

 

Використання соціальних медіа, зростаюча популярність мобільних додатків, еволюція мобільних технологій зібралися разом, щоб підготувати нас до гейміфікації на робочому місці.

 За статистикою, більше половини працівників погоджуються, що вони хочуть працювати в компанії, яка використовує гейміфікацію. Це стимулює, допомагає не стояти на місці, розвиватись.

 

HR бачать гейміфікацію як інструмент, який добре підходить для залучення співробітників – до нових задач, роботи тощо. Але далеко не всі знають, як це використовувати на практиці.

До прикладу, в багатьох компаніях говорять про гейміфікацію в навчанні.

Але як стандартні модулі транслювати у більш привабливі, цікаві та інтерактивні? Про це буде йти мова на безкоштовному вебінарі по гейміфікації від експерта Академії ДТЕК – Михайла Тустова. Зареєструватись можна за посиланням.

Де ж використовувати гейміфікацію? Кілька прикладів.

 

1. Пошук талантів

 

Включення гейміфікації у операції з найму може не тільки сприяти раціоналізації всієї системи HR, але й створити корисний та зрозумілий процес для самих кандидатів. Так, до прикладу, після кожного кроку у відборі, кандидат може отримувати винагороду (бали), відгуки або ж аналіз відповідей тощо. Такий собі чек-ліст, що саме варто покращити, а що вже є дійсно круто. 

Гейміфікація спрощує роботу рекрутерам. Адже допомагає залучати найбільш кваліфікованих і найбільш підходящих кандидатів, зменшуючи оборот нових співробітників.

Крім того, для самого кандидата гейміфікація є першим кроком до ефективної роботи в компанії. Адже вже при першому контакті він розуміє, що компанія має певну систему KPI, критерії, по яким оцінюється ефективність, власні розроблені показники тощо. Є вимоги – і є винагорода за їх виконання. Більше залучення до взаємодії в компанії надає більшу винагороду.

Згадайте, наприклад, себе в дитинстві – чим більше вас хвалили та ставили в приклад, чим більше до вас прислухались – тим більше і ще краще хотілось виконувати завдання. Гейміфікація доводить, що наразі цей же принцип ефективно працює і в компаніях. Будь-то регіональний бізнес чи транснаціональна компанія.

 

2. Культура компанії

 

Реалізуючи проекти та програми, за допомогою гейміфікації HR може заохочувати співробітників до участі у формуванні культури компанії, надаючи працівникам відчуття причетності та лояльності до бренду організації. Гейміфікації винагороджує за міжфункціональну співпрацю, інновації, допомагає в переході  “вище і далі”.

Яскравий приклад. Книга корпоративної культури. Спробуйте разом з колегами створити таку. Нехай кожен відчуває залученість в процес і важливість та цінність свої думки. А потім спостерігайте як змінюється підхід до роботи та результативність колег.

 

Інший приклад – створення власного робочого місця. Так, кожна компанія має загальні правила формування робочого місця. Але ж креативність та творчість ніхто не відміняв. Можна влаштовувати змагання, рейтинги – ТОП-5 кращих робочих місць, фото з найбільш творчими та креативними тощо. Проводячи паралель як це впливає на ефективність роботи співробітника.

 

3. А ще програми з гейміфікації можна створювати і за наступними напрямками:

 

  • Для кращого засвоєння цінностей та місії компанії. Створіть систему винагород, засновану на «точках культури» або «точках цінності» для компанії. До прикладу, визнання тих, хто долучився до створення Книги корпоративної культури. Їх цитування в цій книзі.
  • Для навчання та розвитку. Так, наприклад, при проходженні певного тренінгу працівник отримує значок чи винагороду. А за накопичену кількість значків – можливість отримати вихідний день або щотижневий масаж, або абонемент в спортзал. Тут вже в силу вступає ваша креативність)
  • Для управління адміністративними документами. Так, паперові документи (наприклад, вхідні документи та звіти про витрати) часто є останньою справою, яку прагнуть виконувати співробітники. Заохочуйте оперативну ефективність, пропонуючи винагороди за своєчасне завершення.
  • Для формування команди. Будуйте систему, сприятливу для гуртування та знайомства колег. Зробіть співпрацю та командну конкуренцію частиною подій та процесів компанії. Наприклад, щомісяця оцінюйте, який відділ є найбільш ефективним і як винагороду – організовуйте для такої команди неформальні посиденьки в п’ятницю за келихом вина.

 

 

Цей список можна продовжувати. Спілкуючись з управлінцями персоналом, керівниками ми виділили 7 напрямків, де гейміфікація може бути корисною. Детально про них поговоримо на вебінарі 15 січня. Рекомендуємо зареєструватись!

 

 

Однозначно точно – гейміфікація не лише є плюсом для hr та рекрутерів. Вона підвищує почуття лояльності працівників до компанії. Є класною платформою для отримання цінної інформації, що сприяє як внутрішньому вдосконаленню, так і розвитку бізнесу.

 

Тож будьте в тренді! Розвивайтесь, вивчайте нове і навіть до найсерйозніших задач інколи варто підходити у форматі гри!